A Master Good Kft. 2002-ben lépett a friss baromfi piacra. A Hajdú-Bét broiler divíziójának megvásárlásával az ország egyik legjelentősebb vágókapacitásához jutott. A jelentős beruházást követően erőteljesen növelték a kibocsátott termékek mennyiségét és hamarosan az ország egyik meghatározó friss baromfi szereplőjévé vált.
Az élő állat termelésben jóval nagyobb hagyománnyal és tapasztalattal rendelkeznek, hiszen a tulajdonos Bárány család 100 éve négy generációra visszamenőleg foglalkozik baromfitenyésztéssel. A termelés során teljes integrációt valósítanak meg ami a szántóföldtől a fogyasztó asztaláig terjed, ezáltal totális kontrollal rendelkeznek a termelés minden fázisában.
Partnereik között tudhatják szinte valamennyi magyar hiper- és szuper áruházláncot. Termékeik vagy saját márkás formában vagy Master Good márkanév alatt kerülnek forgalomba.
Jelentős mennyiségű alapanyaggal beszállítója a magyar, az osztrák és a német Mc'Donald's beszerzési rendszerének. A legutóbbi sikeres auditot követően megnyíltak a lehetőségeik az angol Tesco irányába is. A már említett vevők magas kritérium rendszerének való megfelelés érdekében igazoltan nem alkalmaznak genetikailag módosított takarmány-alapanyagokat. Környezetükkel szembeni felelősségüket mi sem jelzi jobban, hogy igazoltan nem használnak esőerdőtől elvett területen termelt szóját.
Előtérben az egészséges élelmiszer
A régi hagyományos ízekre és élelmiszerekre való igény egyre inkább előtérbe került Magyarországon is a 2000-es évek elejére. Ezt a felismerést követően léptek piacra 5 évvel ezelőtt a Red Master tanyasi szabadtartásos csirkékkel. A tanyasi csirke mint régi-új termék az áruházak polcain újdonságként hatott a hazai fogyasztók számára.
A kezdeti lépések nehezek voltak, mert sokan a kiskereskedelem részéről nem hittek benne, hogy a magyar piac készen áll egy ilyen magas árfekvésű prémium termék befogadására. Szerencsére a magyar vásárlók megcáfolták ezeket a félelmeket. A kezdeti heti 100kg-os értékesítés mára már eléri a heti 20 tonnát. Vásárlóik jelenleg az összes hazai és külföldi áruházláncokban hozzájuthatnak a tanyasi csirkéikhez.
Az utóbbi idők élelmiszeripari botrányait követően a vásárlók egyre inkább a megbízható termelésből származó, márkázott termékek felé fordulnak, melynek következtében jelentős piaci fejlődésre számíthatnak. Az elmúlt másfél évben jelentős marketingtámogatással / hirdetések, áruházi promóciók, ajándékok.. stb. / próbálják termékeiket népszerűsíteni. Termékskálájukat, a hagyományos szabadtartásos baromfi termékkörben is fokozatosan bővülés jellemzi. Terveik között szerepel, hogy még a 2007-es évben tanyasi csirke alapanyagból származó tovább feldolgozott termékkel lépnek piacra.
Mester készítmények
A cég készítményekkel tavaly ősszel jelent meg az üzletek polcain. Már induláskor eldöntötték, hogy a minőséget nem áldozzák fel az anyagiak oltárán.
Mottójuk: Prémium minőség, megfizethető áron. Ennek jegyében születtek meg Mester márkanév alatt első termékeik. A Mester baromfi virsli 79%-os hústartalmával és hosszú eltarthatóságával új minőségi kategóriát honosított meg a piacon. A család következő tagja a Mester baromfi kolbász, amit paprikás és sajtos ízesítésben forgalmaznak. Különlegességük, hogy mellhúsból készülnek, ezáltal fogyaszthatóvá válik azok számára is, akik az egészséges életmód követői.
Cikkünk megjelenésekor kerül az áruházak polcaira legújabb termékük a Mester pulykamell sonka és a pritaminpaprikás csirkemell sonka. A sonkák rúdban és szeletelve védogázas csomagolásban egyaránt kaphatók lesznek. A kenomájast kedvelok számára jó hír, hogy pritaminpaprikás és snidlinges ízesítéssel szintén a Mester márkanév alatt két új terméket hoznak forgalomba.
A cég célja, hogy termékeikkel új márkanevet építsenek a szegmensben. A márkanév mellé, mint értéket, a hagyományt és a megfizetheto magas minoséget kívánják társítani.
Image építés marketingtámogatással
A brand meghatározó alkotóeleme a Master Good logójában szereplő kakas. A márkaépítésre az elkövetkező években jelentős összegeket kívánnak áldozni. Marketing stratégiájuk első lépéseként megújították honapjukat, mely a www.mastergood.hu címen látogatható meg. Március közepén újsághirdetésekre és rádiós spotokra épülő országos kampányt indítottak. Április elejétől egy nagyszabású nyereményjáték keretében népszerűsítik termékeiket vásárlóik körében.
A nyereményjáték szlogenje: Keresd a kakast!
A játékban a termékeken szereplő kakasok (logók) összegyűjtésével, majd azok beküldésével vehetnek részt a vásárlók. A beküldők között értékes nyereménytárgyak kerülnek kisorsolásra.
Trade magazin / 2007. május / II. évfolyam 5. szám